Uzavreté alebo otvorené kancelárie? Poradíme, ktoré vybrať
Najlepším pracovným priestorom je miesto, v ktorom sa človek cíti pohodlne a dobre. Preto by mal byť aj vhodne zariadený. Niekedy je to však náročné a urobiť to správne rozhodnutie môže byť problém.
Čo vyhovuje vám?
Každá kancelária je jedinečná svojou veľkosťou, úlohou a cieľom. No skôr, ako začnete premýšľať o farbách, dekoráciách a vhodnej kancelárskej stoličke, zvážte výhody a nevýhody každej možnosti rozloženia. Začnite s tými, ktoré najlepšie vyhovujú všetkým, vašim zamestnancom, typu firemnej kultúry a samozrejme charakteru práce. Najčastejšie sa ale riešia dva typy usporiadania kancelárie.
Uzavretý priestor
Je to skôr synonymom slova „kancelársky dizajn“ v minulých časoch. Iróniou je, že kabína bola navrhnutá na to, aby ľudí chránila pred otvorenými priestormi, ktoré sa dnes tešia veľkej obľube.
Začiatkom šesťdesiatych rokov 20. storočia Robert Propst, dizajnér pracujúci pre Hermana Millera, dospel k záveru, že zamestnanci v kanceláriách potrebujú autonómiu a nezávislosť. To im ponúkal flexibilný trojstenný dizajn. Ako roky postupovali, zamestnanci začali svoj život v boxe nenávidieť.
Otvorený priestor
Otvorené prostredie je v poslednej dobe najnovším kancelárskym trendom. Logika za týmto účelom dáva zmysel a hovorí, že zamestnanci budú šťastnejší a produktívnejší, ak budú spolupracovať s tímom namiesto toho, aby boli izolovaní za veľkou stenou kancelárie. Otvorené kancelárie umožňujú sociálnu interakciu, neizolujú. Otvorený dizajn tiež spontánne vplýva a pomáha podporovať kreativitu.
Foto: unsplash.com